logo
امروز : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۱۳۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده مطرح کرد:

ورزش عامل افزایش امید به آینده

ورزش-عامل-افزایش-امید-به-آینده
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده گفت: افزایش شور و نشاط ورزشکار و امید به آینده از نتایج روانی ورزش است و آدمی با ورزش کم‌تر به دام وسوسه و گناه می‌افتد و به عادت‌های زشت مثل اعتیاد کم‌تر دچار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ علی‌ اوسط بدرلو با تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی به اهمیت ورزش اشاره کرد و افزود: توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به‌دلیل آثار سودمندی است که در این کار وجود دارد. چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله‌ای برای جمع‌گرایی و اجتماعی شدن است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه ورزش بر جنبه‌های گوناگون فرد اثر می‌گذارد، ادامه داد: حرکات ورزشی از یک‌سو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر باعث سلامت بدن انسان می‌شود نعمتی که به تعبیر امام علی (ع) از زیادی مال بهتر است.

وی اضافه کرد: ورزش هم چنین به تعادل جسم و جان آدمی می‌انجامد و با ورزش انسان از روحی با نشاط برخوردار می‌شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می‌سازد و البته بدن سالم هم روح و جان را در دست‌یابی به مدارج کمال یاری می‌رساند.

بدرلو ادامه داد: یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است و ورزشکاران موفق خود‌ساخته بوده و در برابر مشکلات مقاوم‌تر هستند.

ورزش عامل افزایش امید به آینده

وی افزود: از دیگر نتایج روانی ورزش، افزایش شور و نشاط ورزشکار و امید به آینده اوست و آدمی با ورزش کم‌تر به دام وسوسه و گناه می‌افتد و به عادت‌های زشت مثل اعتیاد کم‌تر دچار می‌شود.

بدرلو خاطرنشان کرد: از دیگر آثار روانی ورزش ویژگی ضد‌خمودگی و افسردگی آن است و ورزش، ورزشکار را سرزنده ساخته و او را در برابر دل‌مردگی بیمه می‌کند.

وی به وضعیت رشته‌های ورزشی معلولان نیز اشاره و تصریح کرد: امروزه به دلیل پیشرفت‌های علمی و نیز به‌وجود آمدن این بینش در معلولان و جانبازان که ورزش لازمه زندگی آنان است شاهد حضور گسترده افراد جانباز و معلول در مسابقات و رویدادهای گوناگون ورزشی از جمله رویداد مهم ورزشی معلولان یعنی پارالمپیک هستیم.

بدرلو اضافه کرد: برخی از مسابقات که بر اساس قوانین و مقررات خاص برای معلولان انجام می‌گیرد عبارت است از دوومیدانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و ایستاده، دوچرخه‌سواری ، شمشیر‌بازی، گلبال، جودو، شنا و سایر رشته‌های ورزشی.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده گریزی به جایگاه ورزش‌هایی چون ورزش کودکان و ورزش بانوان زد و گفت: باید توجه خاصی به آن شود و اقداماتی صورت گیرد.

بدرلو به ورزش شهرستان خدابنده نیز اشاره و بیان کرد: در طول این مدت خدمات ارزنده‌ و هم‌چنین افتخارات بزرگی در این خطه حاصل شده است و این مایه مباهات است که ورزشکاران این شهرستان در عرصه‌های مختلف ورزشی خوش درخشیدند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر